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FAQ

Que dois-je faire pour commencer ?

Pour mettre en place un abonnement annuel qui servira surtout pour le Stationnement:

  1. Téléchargez l’appli HotSpot sur votre téléphone intelligent à partir de App Store ou de GooglePlay.
  2. Lancez l’appli.
  3. Appuyez sur Démarrer.
  4. Entrez votre information :
    1. Entrez votre nom et prénom et appuyez sur Suivant.
    2. Entrez votre adresse courriel et appuyez sur Suivant.
    3. Entrez un mot de passe et appuyez sur Suivant. Vous recevrez un code par texto.
    4. Entrez le code et appuyez sur Suivant.
    5. Sélectionnez votre province.
    6. Sélectionnez votre ville.
    7. Sélectionnez Stationnement comme préférence de l’utilisateur et appuyez sur Suivant.
  5. Sélectionnez un abonnement :
    1. Appuyez sur Ajouter un abonnement.
    2. Glissez l’écran du doigt pour voir toutes les options d’abonnement et lire les descriptions.
    3. Appuyez sur Sélectionner un plan sous le plan que vous désirez.
    4. Appuyez sur Ajouter des fonds et choisissez une somme. 
    5. Appuyez sur Oui, abonnez-moi et ensuite cliquez Oui pour confirmer.
    6. Cliquez Ok sur l’Avis de confirmation.
  6. Ajoutez votre véhicule :
    1. Cliquez Ajouter véhicule.
    2. Entrez les détails de votre véhicule et appuyez sur Ajouter véhicule.
    3. Assurez-vous d’avoir bien entré le numéro de plaque et appuyez sur Yes.

Et vous voilà prêt à stationner avec HotSpot! !

Quels sont les avantages d’un abonnement HotSpot ?

HotSpot offre plus de contrôle et de commodité en stationnant, en :

  • Épargnant des contraventions coûteuses à nos membres en les avisant lorsqu’il reste peu de temps sur leur parcomètre.
  • Évitant l’inconvénient des allées-retour à la voiture pour nos membres qui ont l’option d’ajouter du temps jusqu’au maximum pour l’espace
  • Vous économisant de l’argent en offrant l’option à nos membres d’annuler leur stationnement avant l’heure fixée et de se faire rembourser les minutes inutilisées

Quelles sont les options d’abonnement ?

  • Abonnement annuel de 20 $ – MEILLEURE VALEUR
  • Abonnement mensuel de 2 $
  • Abonnement de paiement à l’usage – l’option sans engagement qui ajoute 25 cents à chaque séance de stationnement. Disponible dans certaines villes.

Êtes-vous membre de la CAA ?

Les membres des plans Classic et Plus sont admissibles de recevoir un abonnement annuel escompté à 18 $/an.

Les membres du plan CAA Atlantic Premier sont maintenant admissibles de s’inscrire GRATUITEMENT* à un abonnement annuel HotSpot Stationnement Transport Taxi ici.

*Abonnement CAA valide exigé. Le plan Premier est offert aux membres de la CAA Atlantic en Nouvelle-Écosse, au Nouveau-Brunswick, à l’Île-du-Prince-Édouard et à Terre-Neuve et Labrador.

Comment puis-je payer mes frais d’abonnement ?

Vous pouvez payer votre cotisation de membre avec votre carte de crédit ou déduire cette somme de votre Portefeuille HotSpot. 

  1. Appuyez sur l’icône du hamburger.
  2. Appuyez sur Gérer mon compte.
  3. Pour payer votre portefeuille HotSpot, cliquez sur Utiliser le portefeuille icône.

Si Utiliser le portefeuille n’est pas activée, la somme sera portée à votre carte de crédit.

Quand est-ce que les frais d’abonnement sont déduits ?

L’abonnement annuel se fait par un paiement unique initial.

Les abonnés au plan mensuel sont facturés environ un mois après leur inscription. Une personne qui s’inscrit le 15 novembre par exemple, sera facturée en date du 15 décembre. Ces frais sont facturés tous les mois, quel que soit l’usage de l’appli.

Acceptez-vous les paiements par carte VISA Débit ?

Oui. Vous pouvez également payer votre abonnement avec la carte VISA Débit.

Comment puis-je ajouter d’autres fonds à mon portefeuille ?

  1. Appuyez sur l’icône du hamburger.
  2. Appuyez sur Gérer mon compte.
  3. Appuyez sur Ajouter/Gérer les fonds.
  4. Appuyez sur Ajouter des fonds.
  5. Choisissez une somme prédéterminée.
  6. Appuyez sur Ajouter des fonds. 
  7. Appuyez sur Utiliser cette carte pour vous servir de la carte de crédit dans votre dossier. 
  8. Si vous désirez vous servir d’une autre carte, appuyez sur Ajouter carte et suivez les instructions.

Appuyez sur Oui et ensuite sur Ok pour confirmer.

Comment se fait-il que le paiement de stationnement soit indiqué sur mon appli, mais pas sur le parcomètre ?

N’inquiétez-vous pas! Le stationnement payé par HotSpot n’apparaît pas sur le parcomètre et les agents de stationnement le savent. Si un agent de stationnement examine votre véhicule et il s’aperçoit que le parcomètre signale « 0:00 », il vérifiera votre plaque d’immatriculation pour savoir si vous êtes abonné à HotSpot. Afin d’assurer que vous ne recevez pas une contravention, vérifiez que le numéro de votre plaque d’immatriculation inscrit sur votre compte HotSpot est exact.

Comment est-ce que je peux savoir dans quels endroits je peux me servir de mon abonnement HotSpot ?

Vous nous trouverez dans de nombreuses villes, aéroports et stationnements canadiens. Tous les parcomètres branchés au stationnement HotSpot portent un autocollant du stationnement HotSpot sur le côté.

Et le transport en commun, les autobus et les taxis ?

Oui! Nous sommes heureux d’offrir des options transport également dans certaines villes.

Nous sommes toujours à la recherche de façons d’étendre notre appli et d’offrir plus de services.

Comment puis-je modifier la carte de crédit dans mon dossier ?

  1. Appuyez sur l’icône du hamburger.
  2. Appuyez sur Gérer mon compte.
  3. Appuyez sur Ajouter/Gérer les fonds.
  4. Pour ajouter une carte de crédit, appuyez sur Ajouter carte et suivre les instructions pour ajouter la carte.
  5. Si vous avez déjà plus d’une carte de crédit, vous pouvez sélectionner Défaut pour la carte dont vous voulez vous servir.

Pour enlever une carte de crédit, appuyez sur Supprimer sous la tuile indiquant la carte que vous désirez enlever.

Comment puis-je supprimer mon compte ?

Appuyez sur l’icône du hamburger.

Appuyez sur Gérer mon compte.

Appuyez sur Paramètres de l’appli.

Appuyez sur Supprimer mon compte.

Appuyez sur Oui pour confirmer.

How do I pay for Transit with my mobile phone?

It’s easy! This video shows you how:

Comment je peux me servir du Transport HotSpot lorsque mon téléphone n’est pas connecté ?

Vous pouvez vous servir du Transport HotSpot lorsque votre téléphone mobile est hors ligne. Si par exemple, votre téléphone n’est pas connecté au service sans fil ou activé pour la transmission de données.

Si vous avez un billet ou un laissez-passer que vous avez déjà acheté et vous n’êtes pas branché au sans fil, une fenêtre s’affiche lorsque vous lancez l’appli HotSpot.

  1. Appuyez sur Transport hors ligne. Votre billet numérique hors ligne est affiché. 
  2. Montrez ce billet au conducteur d’autobus.

Comment obtenir un reçu pour fins d’impôt?

Dans l’appli mobile HotSpot :

  1. Appuyez sur l’icône du hamburger.
  2. Appuyez sur Gérer mon compte.
  3. Appuyez sur Historique.
  4. Appuyez sur la transaction pour laquelle vous désirez un reçu.
  5. Appuyez sur Reçu par courriel, et ensuite sur OK.

Sur le site Web HotSpot :

  1. Connectez à votre profil à : htsp.ca
  2. Dans la section Transactions de l’onglet Portefeuille , sélectionnez la période pour laquelle vous désirez accéder à des transactions.
  3. Pour chaque reçu que vous désirez imprimer, cliquez sur l’icône de l’imprimante dans la colonne Courriel .

Les reçus seront envoyés à l’adresse courriel associée à votre compte.

I got a parking ticket! How do I resolve for it through the app?

First you need to add your ticket in the app. 

  1. Lancez l’appli.
  2. Appuyez sur l’icône du hamburger.
  3. Appuyez sur Resolve a Parking Ticket.
  4. Appuyez sur Add Ticket.
  5. Take a picture of the ticket.
  6. Enter the ticket number.
  7. Optional: Add comments. This is useful if you plan to dispute the ticket.
  8. Appuyez sur Submit Ticket. Your ticket is now listed on the Parking Tickets screen. At this point, you can proceed to pay the ticket or dispute it. If you want to dispute the ticket, don’t take any further action in the app. The ticket will be reviewed by HotSpot Support and then by the city parking authority. You will be notified of the resolution in approximately one to two weeks. If you are at fault for the ticket, proceed to pay the ticket.
  9. Open the ticket.
  10. Appuyez sur Pay Ticket.

Enter the dollar amount of the ticket and click OK.

If I am driving a rental, do I need to add it to my account?

If you plan to pay for parking with HotSpot app, yes! Parking enforcement is based on your licence plate. Enforcers check your licence plate to verify that you paid. If you are driving a rental or another vehicle, your plate won’t show up in their system as being paid and you will be ticketed.

How do I change the plate number on my permit to the one I am driving?

Parking permit enforcement is based on licence plate number. It is important that the plate associated with the permit is accurate. If you rent a car or park a different vehicle, you will need to change the plate on your permit to avoid getting ticketed or towed. 

  1. Lancez l’appli.
  2. Appuyez sur l’icône du hamburger.
  3. Appuyez sur My Permits.
  4. Select your permit.
  5. Appuyez sur Change Plate.
  6. Enter your plate.

Appuyez sur Change Plate.

How do I change the plate number on my permit to the one I am driving?

Parking permit enforcement is based on licence plate number. It is important that the plate associated with the permit is accurate. If you rent a car or park a different vehicle, you will need to change the plate on your permit to avoid getting ticketed or towed. 

  1. Lancez l’appli.
  2. Appuyez sur l’icône du hamburger.
  3. Appuyez sur My Permits.
  4. Select your permit.
  5. Appuyez sur Change Plate.
  6. Enter your plate.

Appuyez sur Change Plate.

Why can’t I add more time to the meter that has a max time?

The max time on metered parking is enforced by your city to keep traffic moving through busy downtown areas. Parking longer than the max time is considered to be meter feeding and is a violation of the Motor Vehicle Act. You can contact either HotSpot support or your city to dispute a ticket you feel was issued in error.

Can I park multiple cars at one time on one HotSpot account?

You can add multiple cars to your HotSpot account, but can only park one car at a time per each parking session. If you have more than one car on your account, ensure that the Parking screen on the mobile app shows the license plate for car that are trying to park. If it is not correct, please change it. Parking enforcement is based on plate numbers.

How do I Book a Taxi?

Booking a taxi is easy using your HotSpot mobile app. As long as you have an Annual Membership and credit card on file. You are good to go, quite literally. 

Note that if you don’t have the HotSpot mobile app, download the app from the App Store or Google Play, and then follow the onscreen instructions to set up the app. Remember that HotSpot Taxi is a premium service offered with Annual Membership, so be sure to sign up for only $20 per year.

Assuming that you already have the app, an Annual Membership, and a credit card on file, let’s begin!

Booking and Paying a Taxi

  1. Lancez l’appli.
  2. Appuyez sur Taxi and then press Start Trip.
  3. In Leaving From, enter the address where you want to be picked up. Note that as you type, possible addresses are presented to you in a list. Ensure you select the correct one. Currently, this service is only available in Fredericton.
  4. Appuyez sur Suivant.
  5. In Destination, enter the address you are going to, and then click Suivant.
  6. Enter the number of Riders travelling with you.
  7. If there is an Apartment # at the pick-up address, enter the number.
  8. Indicated whether this is a Front ou de Back door pickup.
  9. Read the booking information.
  10. Appuyez sur Oui to confirm your booking.

You will receive notification that your taxi is on its way and again when your taxi arrives. When it’s time to pay, the payment screen appears. Note that if you choose to pay the driver directly, you will still see the payment but with a zero balance. 

  1. Choose the tip percentage you want to give to the driver or type the tip amount.
  2. Select a star rating for the HotSpot mobile app experience AND the Taxi service. Your feedback helps us both improve.
  3. Appuyez sur Pay Now.

I have an active permit, but I can't remember my password for my HotSpot account?

You have a HotSpot account, but don’t remember your password. No need to worry! It’s easy to reset your password so that you can log in and purchase your parking permit.

Resetting Your Password on the HotSpot Mobile App

If you use the HotSpot mobile app:

  1. Lancez l’appli.
  2. On the Log In screen, press Forgot Your Password?
  3. Enter your email address and click Suivant.

We will send you a link to reset your password!

Resetting Your Password on the HotSpot Dashboard

If you use the dashboard on the HotSpot website:

  1. Open a browser window.
  2. Go to htsp.ca.
  3. Cliquez Log In at the top right corner of the webpage.
  4. Cliquez Forgot Your Password.
  5. Enter your email address and click Reset.

We will send you a link to reset your password!

Do I need a HotSpot membership and wallet to purchase parking permits?

No, you don’t need a membership or wallet to purchase parking permits. You do need to add a credit card. When you purchase a permit, the fee will come directly from your credit card.

Note: If you plan to use HotSpot to pay for more than permit parking, you might consider setting up a membership and adding funds to a HotSpot wallet.  Other services include parking street side at meters, hourly parking in gated and ungated parking lots,  transit passes, and taxi services (if applicable in your error). If you use these services, you will save  money by purchasing a $20 annual membership instead of paying a Pay-Per-Use fee for each session. If you only plan to use Permit parking, of course, you don’t need a membership or a wallet.

How do I add a credit card to my account?

If you set up a HotSpot account, but skipped the step to add a payment method, you’ll need to add a credit card to be able to purchase parking permits.

Adding a Credit Card using the HotSpot Mobile App

  1. Open the mobile app and log in.
  2. Appuyez sur l’icône du hamburger.
  3. Appuyez sur Gérer mon compte.
  4. Appuyez sur Ajouter/Gérer les fonds.
  5. Appuyez sur Ajouter carte et suivre les instructions pour ajouter la carte.
  6. Si vous avez déjà plus d’une carte de crédit, vous pouvez sélectionner Défaut pour la carte dont vous voulez vous servir.
  7. Pour enlever une carte de crédit, appuyez sur Supprimer sous la tuile indiquant la carte que vous désirez enlever.

Adding a Credit Card using the HotSpot Dashboard

  1. Open a browser window.
  2. Go to htsp.ca and click Log In.
  3. Click the Portefeuille tab.
  4. Cliquez Payment Methods.
  5. On the pop-up window, click Add Card, enter your credit card details, and then click OK.

Sélectionnez Credit Card as your payment method.

How do I add my vehicle to my account?

Parking enforcement is based on plate numbers, so you need to add your vehicle to your account.

Some points to ponder before you start adding your vehicle:

  • If you drive more than one vehicle, we recommend that you add all vehicles you might park with. For example, if you have two vehicles in your household, and might drive the other vehicle even on a random day, you’ll save time and possibly a ticket, if you add both vehicles now.
  • If you rent a car and park with it, either with your permit or street-side parking, we recommend that you add the rental vehicle plate.
  • If you add more than one vehicle, you can make one of the vehicles the default vehicle and another other vehicle “temporary”.

Adding Your Vehicle on your HotSpot Mobile App

  1. Lancez l’appli.
  2. Appuyez sur Manage My Vehicles.
  3. Appuyez sur Ajouter véhicule.
  4. Enter your vehicle’s details.
  5. If this is a rental or not your regular car, press the Temporary Vehicle icône.
  6. Appuyez sur Ajouter véhicule.

Adding Your Vehicle using the HotSpot Web Dashboard

  1. Open a browser window.
  2. Go to htsp.ca and click Log In.
  3. Click the Vehicles tab.

Enter your vehicle’s details in the right panel, and click Save Vehicle.

How do I purchase a parking permit?

If you are purchasing a permit for the first time, first you need a HotSpot account with a vehicle and a payment method. See How do I get Started on https://htsp.ca/faq/.

Note: You don’t need a HotSpot membership and you can set payments to come directly from your credit card.

Purchasing for a Permit Using the HotSpot Mobile App

  1. Lancez l’appli.
  2. Appuyez sur l’icône du hamburger.
  3. Appuyez sur Purchase a Permit.
  4. Verify that your city is correct.
  5. Press Select a Location, select a parking lot, and press Select a Location.
  6. Verify that the plate is correct.
  7. Press the permit listed under your plate number.
  8. Read the information about the permit and the lot.
  9. Optional. Press Auto Renew if you want to Automatically renew each month. If this option is not visible, automatic renewal is not available for this lot.
  10. Appuyez sur Purchase.

Paying for a Permit Using the HotSpot Web Dashboard

  1. Open a browser window.
  2. Go to htsp.ca and click Log In.
  3. Click the Permits tab.
    You might see two permit panels: one for the current month and one for the next month. Ensure that you purchase for the correct month.
  4. Select a city.
  5. Select a location.
  6. Select a lot.
  7. Select a permit.
  8. Verify that the plate is correct.
  9. Optional. Select the Would you like this permit to auto renew checkbox if you want to Automatically renew each month. If this option is not visible, automatic renewal is not available for this lot.
  10. Read the information about the permit and the lot.
  11. Appuyez sur Purchase.

How do I enable or disable the automatic renewal on my permit?

When you purchased your permit, you chose to either automatic renew your permit or not. Now you want to change that setting. No problem!

Note: Not all parking lots allow for automatic parking renewal. If auto-renewal is not available for your lot, the Auto Renew toggle is not shown on your permit details page.

How to Enable/Disable Automatic Permit Renewal Using the HotSpot Mobile App

  1. Lancez l’appli.
  2. Appuyez sur My Permits.
  3. Select your permit.
  4. Press the Auto Renew icône.

How to Enable/Disable Automatic Permit Renewal Using the HotSpot Web Dashboard

  1. Open a browser window.
  2. Go to htsp.ca and click Log In.
  3. Click the Permits tab.
  4. Under your active permit, select the Would you like this permit to auto renew? option.

If I am driving a rental, do I need to add it to my account?

If you plan to pay for parking with HotSpot app, yes! Parking enforcement is based on your licence plate. Enforcers check your licence plate to verify that you paid. If you are driving a rental or another vehicle, your plate won’t show up in their system as being paid and you will be ticketed.

How do I change the plate number on my permit to the one I am driving?

Parking permit enforcement is based on licence plate number. It is important that the plate associated with the permit is accurate. If you rent a car or park a different vehicle, you will need to change the plate on your permit to avoid getting ticketed or towed. 

Changing the Plate Number on my Permit Using the HotSpot Mobile App

  1. Lancez l’appli.
  2. Appuyez sur l’icône du hamburger.
  3. Appuyez sur My Permits.
  4. Select your permit.
  5. Appuyez sur Change Plate.
  6. Enter your plate.
  7. Appuyez sur Change Plate.

Changing the Plate Number on my Permit Using the HotSpot Web Dashboard

  1. Open a browser window.
  2. Go to htsp.ca and click Log In.
  3. Click the Permits tab.
  4. On your active permit, select the plate number you want to change to, and press Change.
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